کد خبر: ۲۳۲۱۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳
یک شبکه آمریکایی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای، ویدئوها و شواهد دیگر گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی به دست کم ۱۶ گورستان غزه تجاوز نظامی کرده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین, شبکه سی ان ان با اشاره به تصاویر ماهواره‌ای و ویدئوهای منتشر شده گزارش داد بررسیهای خبرنگاران این شبکه نشان می‌دهد که ارتش اسرائیل در جریان حمله زمینی خود به غزه به ۱۶ گورستان تجاوز کرده است؛ قبرها را تخریب کرده، خاک قبرها را زیر و رو کرده و در برخی موارد اجساد را از زیر خاک بیرون آورده است.

این گزارش افزود: در خان یونس که طی هفته گذشته شاهد تشدید درگیریها بوده نظامیان اسرائیلی در جستجوی آنچه که بقایای گروگانهای اسرائیلی خوانده شده وارد یک قبرستان شده، آن را تخریب کرده و اجسادی را از قبر بیرون آورده‌اند.

تصاویر وحشتناک از تجاوز نظامی اسرائیل به ۱۶ گورستان | جزئیات گزارش شبکه آمریکایی | دلیل این اقدام چه بوده است؟

پیش از این و در آذر ماه، دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه حمله مکرر اشغالگران به تعدادی از قبرستان‌ها در نوار غزه را که باعث نابودی گسترده آنها، نبش قبر و ربودن اجساد از آنها شده‌، به شدت محکوم کرده بود.

این دیده‌بان حقوق بشر هشدار داد که رژیم صهیونیستی به طور سیستماتیک حرمت مردگان و قبور آنها، اصول حقوق بشردوستانه بین‌المللی و قواعد جنگ در مورد لزوم حفاظت از مقابر در هنگام درگیری‌های مسلحانه را نقض می‌کند.

این شبکه آمریکایی در ادامه تصریح کرد که سخنگوی ارتش اسرائیل نتوانسته دلیلی برای تخریب این ۱۶ گورستان ارائه کند اما گفته که گاهی ارتش مجبور است گورستانها که به ادعای وی از سوی حماس برای مقاصد نظامی استفاده می‌شود را ویران کند.

سی ان ان می‌گوید که تصاویر ماهواره‌ای و ویدئوهای منتشر شده در این زمینه را مورد بررسی قرار داده و خبرنگاران آن حین سفر با یک کاروان نظامی اسرائیل در غزه شاهد آن بوده‌اند. مجموعه شواهد نشان می‌دهد که این «رویه سیستمی از سوی ارتش اسرائیل» است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار